دوج کوین چیست؟

در چند ماه اخیر درباره دوج کوین اخبار زیادی شنیده‌ایم که تأثیر زیادی بر قیمت این ارز دیجیتال داشته‌اند. بسیاری از کاربران از ما سؤال می‌کنند «آیا دوج کوین بخریم؟»، «آیا دوج کوین برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟» ، «آیا سرمایه گذاری در دوج کوین آینده‌ای دارد؟». در این مقاله قصد داریم پس از مرور تاریخچه وقایع قیمتی دوج از ابتدای ایجاد آن تا امروز، پیش‌بینی‌های مختلفی درباره قیمت دوج کوین در 5 سال آینده را ارائه کنیم.

قبل از هر چیز باید ذکر کنیم اگر تازه به دنیای ارزهای دیجیتال علاقه‌مند شده‌اید، باید اول اصول اصلی سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را بیاموزید. برای این کار باید مطالعه زیادی نمایید و با مفاهیم ارزهای دیجیتال، کیف پول‌ها و اصول مدیریت سرمایه آشنا شوید. به این منظور توصیه می‌کنیم ابتدا مقاله راهنمای تازه واردان به دنیای ارزهای دیجیتال را مطالعه نمایید.

دوج کوین چیست؟

دوج کوین (Dogecoin) یک ارز دیجیتال بر بستر بلاکچین است که هدف از ساخت آن برای سرگرمی و شوخی بوده است. اما به‌مرور زمان و داغ شدن بحثش در شبکه‌های اجتماعی، و ظهور هواداران جدید، امروز این ارز دیجیتال با قیمت بالایی معامله می‌شود که جزو ۲۰ ارز دیجیتال برتر دنیا محسوب می‌شود.

زمانی که در دسامبر ۲۰۱۳ بیت‌کوین هزاردلاری شد همه دنیا بیت‌کوین را انقلابی در پول دانستند و کلیه توجه‌ها به بیت‌کوین معطوف شد. در همین سال برنامه‌نویسی به نام بیلی مارکوس ارز دیجیتال خودش را برنامه‌نویسی کرد. وی با همکاری با جکسون پالمر با شوخی با نام ساتوشی ناکاموتو، نام Shibetoshi Nakamoto را بر خود نهاد.

مؤسسه میهن سیگنال (mihansignal.com):

«دوج کوین 1 دلاری از رگ گردن به ما نزدیک تر است!»

مروری بر تحلیل تکنیکال و تاریخچه قیمت دوج کوین از 2013 تا 2020

2013: دوج کوین در سال 2013 متولد شد و در ابتدا رشد کندی داشت. ارزش بازار 3.5 میلیون دلاری آن به حدی کم بود که توجه کسی را در بازار به خود جلب نمی‌کرد. اما در عرض چند ماه، سیر صعودی آن شروع شد و رشد تصاعدی را تجربه کرد.

2014: سال دوم برای دوج کوین ناامیدکننده بود. این ارز کف‌های قیمتی جدیدی را ثبت کرد. همچنین در این سال، دوج رقابت سنگینی با ارزهای جدیدی مانند استلار، نئو و مونرو آغاز کرد.

2015: جکسون پالمر هم بنیان‌گذار دوج کوین از پروژه دوج خارج شد که اتفاق خوبی برای این ارز نبود. در این سال رسانه‌ها دیدگاه منفی به این ارز داشتند و بسیاری از تحلیل گران مرگ این ارز را پیش‌بینی کردند.

2018: سال 2018 برای ارزهای دیجیتال نزولی بود و دوج هم از این روند مستثنی نبود. آلت کوین‌ها در عرض چند ماه افت پیدا کردند. بازیابی قیمت تا 0.017 دلار اتفاق افتاد اما مدت زیادی دوام نداشت. قیمت دوج دوباره افت کرد و به کف 0.02 دلار رسید و برای مدت طولانی در همین سطح باقی ماند.

2020: دوج کوین بیشتر زمان سال را در رنج 0.002 تا 0.005 دلار باقی ماند. در پایان سال با بالارفتن قیمت بیت‌کوین دوج هم رشد خود را شروع کرد. 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

پادکست تحلیلی میهن سیگنال با موضوع خلاصه اخبار مهم ماه مارس